söndag 4 mars 2012

Wow.helger.

Alltså. Helger. Jag älskar dom nu för tiden. Bara åh! Speciellt när man är ledig. Livet. Åh nu menar jag det positivt. Fan va härligt det är.

I fredags packa ja väskan och åkte hem. Skönt. Mamma. Min söta mamma. Alla som känner mej vet ju hur Sjukt jobbigt jag tycker det är att hon bor så långt. Hon är verkligen den där söta mamman som gör allt för sina kottar. Oroar sej lite förmycket ibalnd, eller ofta. Men hon är ändå världens bästa mamma åh ingen är så bra som hon. LAgar god mat, skrattar åt sejsjälv, påhittig åh flexibel. Det är så skönt att vara hemma och bli lite ompysslad. Haft en underbar helt kort åh gott. Firat mamma med lite kalas i fredags,några av hennes vänner åh så ja Nils Jenny och mormor såklart. Åh igår va vi uppe tidigt, candella och sen köpte vi korv och engångsgrill och åkte ner till hammarn och myste. Filade först, sedan lite korsord, massa sol, jag testade isens hållbarhet, åh sen grilla vi korv, gick en sväng och mormor berättade historier från förr. Kvällen var vi hemma. Åt räkor och drack vin, mamma kollade hur på påverkad hon var genom att vingla på ett ben och föra ihop pekfingrarna samtidigt som hon blunda. Jag flinade. Kollade på film och myste lite.:)

I morse va vi uppe i rankås, skogen, och gick. Tog en fika, gick en sväng till.. Mysigt med Skogen. Saknar den lite i vbg. Seeeen åt vi, lax me potatis, kall sås, sallAd åh sparris. Alltså. Jag älskar åh äta hemma:) lite fika, lite tv åh sen var vi på konstutställning. Nu sitter jag på tåget. Påväg hem. Med ett litet gött leende. Livet. Wild and crazy. Do what you want. Inte att glömma de där Goa.. Espresso kaffeeeet. Puss. På. Er.