söndag 25 december 2011

Perfect.

Sitter på tåget mot Varberg. Mitt älskAde Varberg som jag en gång i tiden bara hatade. Men som min bror sa igår, flera gånger.. "DU HAR ALLTID ETT VAL! INGEN KAN VÄLJA ÅT DIG" så jävla rätt. Jag hade ett val, åh jag valde kärleken i varberg framför min familj. Åh ja, jag var inte lycklig till en början, men jag har lärt mig stå på egna ben. JAg flyttade 4 timmar efter min studentbal.. Åh jag kommer så väl ihåg när mamma stod på trappen och vinkade hej då. Helvete vad jag grät. Min familj är inte perfekt, ganska långt ifrån.. Men veems familj är felfri? Ingens. Jag vet iaf att det finns mängd av kärlek där hemma och dom där människorna alltid kommer finnas för mig.

Hur som. Jag valde livet i vbg. Jag valde jobb. Jag bytte jobb, bytte jobb igen och träffade massa människor. Nya människor. Tappade kontakten med endel gamla vänner, men jag hittade också nya. De är som en stor fet fallskärm och jag vet att det inte är en enda av dom som skulle säga nej om man skulle fråga om hjälp. Spelat ingen roll om vilken tid på dygnet det är.

Jag är inte perfekt, och mitt liv är inte perfekt. Det är bara jag som kan göra mina val i livet. Åh just nu, precis exakt nu.. Så känns det som att livet är så bra det bara kan bli.